🔺 همه می‌توانند رژیم غذایی وگن داشته باشند، از کودکان گرفته تا نوجوانان و بزرگسالان. چنین رژیم غذایی‌ای حتی برای مادران باردار یا شیرده نیز سالم است. یک رژیمِ به‌درستی برنامه‌ریزی شده‌ٔ وگن (https://t.me/iranveg/1210) دارای مقادیر زیادی فیبر، ویتامین و آنتی‌اکسیدان است. علاوه برآن، چربی اشباع و کلسترول (https://t.me/nutritionfactsfarsi/33) کمی دارد. این ترکیبِ سالم به حفاظت دربرابر بیماری‌های مزمن کمک می‌کند.

 

🔺در وگن‌ها، نسبت به غیروگن‌ها، نرخ بیماری‌های قلبی (https://t.me/VEGReferences/157)، دیابت (https://t.me/VEGReferences/133) و بعضی انواع سرطان (https://t.me/VEGReferences/132)، کمتر است.  سطح فشارخونِ (https://t.me/VEGReferences/136) وگن‌ها نیز، هم از گوشتخوارها و هم از وجترین‌ها کمتر است و احتمال کمی دارد که اضافه‌وزن (https://nutritionfacts.org/video/thousands-of-vegans-studied/) داشته باشند.

 

منبع:

انجمن متخصصین تغذیه‌ی کانادا (http://www.unlockfood.ca/en/Articles/Vegetarian-and-Vegan-Diets/What-You-Need-to-Know-About-Following-a-Vegan-Eati.aspx)